Portugal Week 9 (laatste)

2 juli 2018 - Pegões, Portugal

Boa Tarde, ​

Dit is alweer onze laatste week en nu gaat het al opschieten, we hebben met onze stagebegeleider besproken dat we elke middag aan schoolwerk kunnen, zodat we daar thuis niks meer aan hoeven te doen. Deze week zullen we verschillende dingen op het buitenveld doen.

Maandag ochtend zijn we naar Tiago gegaan, die vanaf deze maand manager is over de gehele 30 hectare buitenveld. we konden een ochtendje helpen met maaien. Dinsdag en woensdag hebben we een partij planten van binnen naar buiten verplaatst. alles op karren zetten, naar buiten rijden en het daar weer neerzetten. Donderdag ochtend hebben we planten wijder gezet. dit moet zodat ze meer ruimte hebben om niet meer in de lengte, maar in de breedte te groeien.

Vrijdag ochtend hebben we onze koffers ingepakt, want we vliegen maandag ochtend weer naar Nederland. We hebben Sjaak zijn auto mogen lenen zodat alle spullen in een keer mee konden naar het bedrijf, waar we het op Deense karren konden laden zodat het zaterdag ochtend mee kon met transport. Het duurt 2-3 dagen voordat het in Nederland is, dat komt goed uit want dan kunnen we maandag middag onze spullen weer ophalen. Het is nu vrijdag middag en we gaan zo direct na het werk naar Bar Joe met een paar collega's. we gaan ook gelijk voetbal kijken en er komt vanavond al een nieuwe stagiair, dus we gaan ook met hem en Sjaak wat eten. Zaterdag gaan we waarschijnlijk een middagje naar Setubal, en in de avond nog een laatste keer naar de Tostibar. Zondag zullen we onze kamers netjes maken voor de andere stagiair.

Onze buitenland stage zit erop en we hebben het hier erg naar ons zin gehad dat kwam vooral omdat we erg goed werden ontvangen en dat we erg goed begeleid zijn, tijdens de stage maar ook in onze vrije tijd het was erg leuk en gezellig hier in Portugal! dus Portugal misschien tot ziens! En voor iedereen die ons geholpen heeft tijdens de stage; Bedankt. Obrigado!

1. Karin vd heerik:
    6 juli 2018
    Mooie periode geweest voor jullie denk ik . Veel geleerd en genoten .Sjaak bedankt voor de goede begeleiding en de goede zorgen over Bas en Kjeld. groet karin
  2. Frans:
    9 juli 2018
    Ach, er zaten er een paar in Brazilië te kijken naar de wedstrijd tegen België. Benieuwd hoe de sfeer daar was! Maar bedankt voor het meelezen. Jullie hebben denk ik een mooie tijd gehad, lijkt me een mooi land om ook is heen te gaan! Fijne vakantie en je mag nog even langs komen op school deze week en anders tot in het nieuwe schooljaar.
  3. Marijke Koelewijn:
    9 juli 2018
    Ik heb met veel plezier jullie blog gelezen! Fijne terugreis en tot volgend schooljaar!