Portugal Week 5

4 juni 2018 - Pegões, Portugal

Boa Tarde, de 5e week zit er al weer op, deze week hebben wij; Bas en Kjeld meegelopen in de teelt, wat we ook de komende 3 weken zullen gaan doen.

Maandag en dinsdag hebben Bas en Kjeld buiten de planten gemaaid, dit gebeurt met een maai machine die erg handig is, want er moet in een aantal weken 25 hectare gemaaid worden. Woensdag heeft Bas de gevels met een hogedrukspuit schoon gespoten, en Kjeld heeft mestbakken bijgevuld, dit gebeurde in grote aantallen van honderden kilo's meststoffen. Donderdag heeft bas zijn klusje afgemaakt en is toen klimaatmeters gaan bijvullen. Kjeld heeft gericht planten geremd, dit word gedaan zodat de planten niet te hoog worden, omdat het anders te duur word om te transporteren en dan blijft alles gelijk. Vrijdag heeft Bas een ochtend de te droge planten buiten water gegeven en heeft Kjeld de dode planten weggegooid. Na het werk hebben we even thuis gezeten en zijn daarna uit eten geweest met onze huisgenoot Tiago, daarna zijn we naar bar Joe geweest en hebben de avond afgesloten in de Tostibar.

Zaterdag ochtend hoefden we niet naar het bedrijf dus konden we thuis wat aan schoolwerk doen, we hebben ook besloten om zaterdagmiddag naar Lissabon te gaan om te eten en 's nachts te stappen. alleen de trein gaat maar 2 keer per dag langs ons dorpje, dus waren we verplicht te blijven tot de volgende ochtend 10 uur. We zijn om half 6 vertrokken richting Lissabon en vanaf het treinstation in Lissabon zijn we met de metro richting het centrum van Lissabon gegaan, hier hebben we wat gegeten en rondgekeken. Nadat we door 10 verschillende Turkse/Marokkaanse gasten zijn aangesproken of we drugs wilden kopen, zijn we een aantal kroegen afgegaan, daarna zijn we tot een uurtje of 7 s'ochtends in Club Rio geweest. Uiteindelijk kwamen we om 8 uur aan op het treinstation waar we nog 2 uur moesten wachten, na een paar bakkies op het station en een ontbijtje was de trein er. We kwamen rond half 12 weer thuis en hebben deze zondag vooral geslapen.

1. Frans:
    20 juni 2018
    Ik mag aannemen dat jullie het aanbod hebben geweigerd? Zouden ze wel wat aan mogen doen aan dat soort gedoe maar er is genoeg te doen! Ook is alles wel op een grote schaal, 25 hectare, aardige lap grond. Is het allemaal nog beetje betaalbaar daar, is het een vakantie-aanrader?