Portugal Week 6

11 juni 2018 - Pegões, Portugal

Deze week lopen wij weer mee met de teelt, binnen en buiten. Maandag en Dinsdag hebben we weer de planten gemaaid op het buitenveld. Woensdag en Donderdag heeft Bas mestbakken bijgevuld en wat andere klusjes gedaan, Kjeld heeft binnen bloeiende planten wijder gezet, waarna hij deze selectief kon gaan remmen. Vrijdag heeft Bas geholpen met frezen en Kjeld kon planten toppen. Ook hebben we deze week een keer aan het zwembad gelegen bij Sjaak zijn huis, hij heeft gezegd dat we met dit lekkere weer mogen zwemmen na het werk wanneer we willen.

Vrijdag na het werk zijn we nog wat gaan drinken bij bar Joe met een paar Nederlanders, een daarvan kwam een paar dagen langs vanuit Nederland om te teelt te bekijken, dat was wel leuk om weer een nieuw iemand ontmoet te hebben. Zaterdag ochtend kwamen Kjeld zijn ouders, die tot Maandag ochtend zouden blijven. Zaterdag zijn we eerst een rondje wezen lopen over het bedrijf  en daarna bijgepraat op een terras waar we verschillende typische Portugese gerechten ophebben. Daarna zijn we met ze allen uit eten geweest. Later gingen Bas en Kjeld nog een avond uit in de Tostibar, Zondag ging Kjeld met zijn ouders naar Lissabon, we hebbe daar met een Tuktuk een tour gehad en zijn naar verschillende bezienswaardigheden geweest, terwijl Bas een rustige Zondag heeft gehad.

1. Marijke Koelewijn:
    25 juni 2018
    Veel plezier in de laatste weken!
  2. Frans:
    26 juni 2018
    Altijd weer die Tostibar.... Schijnt toch iets bijzonders te zijn! Succes met de laatste weken, zorg dat de opdrachten af zijn en vraag ook een gesprek aan om de stage te evalueren. Wat waren de wederzijdse verwachtingen en zijn die uitgekomen. Groeten, Frans
  3. Wilma:
    28 juni 2018
    OhOh die Tostibar ook weer! hé Frans ;)