Portugal Week 8

25 juni 2018 - Pegões, Portugal

Boa tarde!

​De laatste weekjes zijn aangebroken en de tijd is snel gegaan, deze week zullen we weer met de teelt meelopen, omdat hier momenteel het meeste werk in is. Deze week hebben we een klus gekregen wat we heel de week mogen doen, planten verzetten. Omdat er toen ze opgepot waren niet genoeg plek was zijn de planten te dicht bij elkaar neergezet, Kjeld en Bas konden dit samen gaan doen. Een iemand zet de planten op transportbandjes aan het begin, en de ander zet die planten op het lege veld weer neer. Dit was donderdag ochtend klaar, dus we konden donderdagmiddag aan school werken. Omdat Sjaak vrijdag jarig is, maar dan in Nederland zit, werden we uitgenodigd om na het werk naar de Tostibar te gaan om het alvast te vieren, we hebben een paar biertjes gedronken met Tiago, Jerry, Willem, Yvonne, Jim met zijn vrouw Lisa en Ernst, die werkt bij Sjaak van Schie in Nederland en was hier voor zaken. Het was erg gezellig en na een paar drankjes zijn we rond half 10 naar een restaurant geweest, we konden gelukkig tot de late uurtjes blijven, want  vrijdag was hier een vrije dag, dus hoefde wij ook niet te komen.

Vrijdag hebben we niet heel veel gedaan, alleen een beetje schoolwerk. Zaterdag hebben we een ochtendje gewerkt, en in de middag zijn we naar Sjaak zijn huis geweest, dat midden in het bedrijf zit. Hier konden we Nederlandse TV en voetbal kijken. We waren weer rond 6 uur thuis, want we hadden 7 uur afgesproken bij bar Joe met onze Braziliaanse vriend Sebastiaan. Eenmaal aangekomen in de kroeg zagen we dat onze stagebegeleider Jerry er ook was, goed ingeburgerd in een shirt van Portugal en een Portugese sjaal. (Zie foto) Portugal had helaas verloren, dus het was geen topsfeer. Later de avond zijn we nog naar de Tostibar geweest waar onze Portugese vrienden waren. Hier zijn we tot de late uurtjes gebleven, waarna we een lange nacht konden slapen. Toen we zondag tegen lunchtijd wakker werden zijn we weer naar Sjaak zijn huis gegaan, omdat het zaterdag ook wel goed bevallen was. Voor de rest was het een rustige zondag. Op naar alweer de laatste week!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl