Portugal Week 7

18 juni 2018 - Pegões, Portugal

De achtste week zit er voor ons alweer bijna op en gaan dus de laatste week in! Hieronder het reisverslag van vorige week; de zevende week.

Maandag;

Maandag ochtend vertrekken Kjeld zijn ouders weer richting Nederland na een weekendje in Portugal, 's ochtends zijn ze nog even kort langs het bedrijf geweest om Kjeld gedag te zeggen en zijn daarna richting het vliegveld gegaan. 's Middags kwamen Bas zijn ouders aan in Portugal, rond een uur of 3-4 kwamen ze aan bij het bedrijf en na een kleine rondleiding zijn ze richting het hotel gegaan. Allebei onze ouders hebben geluk gehad met het weer want deze dagen is het rond de 35 graden hier, voor ons ook voor het eerst dat het zulk lekker weer is. Om half 5 waren we klaar met werken en hebben we dus ook nog even een duik genomen in het zwembad, daarna zijn we met Bas zijn ouders wat gaan drinken bij Joe Bar. 's Avonds is Bas richting Setubal gegaan met zijn ouders om daar wat te gaan eten, Kjeld ging niet mee want die moest de volgende dag wel gewoon werken en had een druk weekend achter de rug met zijn ouders. We hebben natuurlijk ook nog gewerkt vandaag, we hebben water gegeven aan de planten op droge plekken, deze droge plekken waren er gekomen omdat door de wind het water van de sproeiers niet goed aangekomen was bij de planten.

Dinsdag en Woensdag heeft Kjeld allebei de dagen nog water gegeven op de droge plekken.

Dinsdag is Bas richting Portinho Arrabida gegaan met zijn ouders, dat is een klein strandje die alleen te bereiken is via een weggetje langs een kloof, dit weggetje is zo smal dat er maar vanaf 1 richting auto's onderdoor kunnen. Daarna zijn we richting Cascais gegaan, daar hebben we geluncht en hebben daarna op het strand gelegen en voetbal gekeken bij een gezellige bar op het strand. Tijdens de lunch hebben we besloten om een in Cascais te overnachten om de volgende dag richting Lissabon te gaan. Na het strand hebben we onze spullen naar het hotel gebracht en ik (bas) heb nog even een duik genomen in het zwembad, daarna hebben we nog gedronken en zijn toen richting het centrum van Cascais gegaan. We hebben aan de haven gegeten dat nam ook de hele avond in beslag (foto). We zijn na het eten weer naar het hotel gegaan.

Woensdag zijn we richting Lissabon gegaan en hebben daar na wat rondgekeken te hebben een tuctuc tour gedaan dit kregen we als tip mee van Kjeld en zijn ouders, het was een goeie tip want binnen een uur heb je een groot deel van Lissabon gezien en de chauffeur van de tuctuc die weet overal wat bij te vertellen. Toen we weer terug waren hebben we op een groot plein het begin gekeken van de wedstrijd Portugal tegen Marokko daarna zijn we gaan lunchen. Aan het eind van de middag zijn we nog naar het 'Oceanário de Lisboa' geweest, het schijnt een van het grootste aquarium van Europa te zijn. Daarna zijn we weer richting Pegoes gegaan en hebben daar met Kjeld en Sjaak wat gegeten en gedronken.

Donderdag was het zulk slecht weer dat er buiten bijna niet gewerkt werd en binnen is er niet heel veel werk dus hebben we onze vrijdag met donderdag omgeruild en zijn dus aan schoolwerk gegaan, ook kwamen Bas zijn ouders nog even langs om gedag te zeggen want die gingen ook weer richting huis.

Vrijdag ochtend heeft Bas buitenvelden gedesinfecteerd en Kjeld te vroege bloei van planten gesneden. 's Middags zijn we begonnen met het uitzetten van planten, dat word ons werk voor volgende week.

's Avonds begon hier in Pegoes een soort feestweek, waar wij  wel wat van verwachten omdat heel veel mensen op het werk het er al een week over hebben. Eerst hebben we een drankje gedaan met Sjaak, Tiago en Jim; Jim is een Engelsman die hier al 30 jaar woont een ook een bedrijf heeft hier. Kjeld en Bas zijn daarna richting een dorpje achter ons gegaan om daar te gaan BBQ met wat Portugese vrienden die ons uitgenodigd hadden het begon pas rond 9 uur, iedereen was erg gastvrij en gezellig we hebben hier dus weer wat de Portugese cultuur meegemaakt. We zijn na de BBQ richting het ''feest'' gegaan, het is heel anders dan in Nederland en wij vonden het ook niet zoveel voorstellen. De jongeren hier vinden de muziek ook niet alles maar omdat iedereen elkaar kent in zo'n klein dorpje is het natuurlijk wel gezellig.

Zaterdag hebben we 's middags weer aan het zwembad gelegen en wat voetbal gekeken, 's avonds zijn we weer naar het feest gegaan. Net zoals op vrijdag was vandaag ook weer het stierenvechten aan het einde van de avond. Eigenlijk is het niet echt stierenvechten, er word namelijk een stier in een straat gezet die afgezet is en de mensen die dat willen kunnen er tussen springen om daarna de stier te ontwijken of weg te rennen voor hem, iets typisch Portugees.

Zondag zag onze dag er hetzelfde uit als zaterdag overdag, alleen moest Kjeld om 12 uur bij de kapper zijn hier in het dorp, dat was allemaal goed gegaan het was wel moeilijk want de kapster sprak nauwelijks Engels, ik vraag me wel af of dit kapsel de bedoeling was ;) Nadat we aan het zwembad hebben gelegen gingen we richting de supermarkt om even wat eten te kopen voor vanavond. Toen we uit de supermarkt kwamen stond Gino daar, die woont ernaast; Gino is ook een werknemer bij Sjaak van Schie en is een van de weinige die wel een woordje Engels kan, we werden door Gino uitgenodigd om wat te eten en te drinken bij hem thuis en hebben daar dan ook geen nee tegen gezegd. Het was een gezellige avond maar hebben het niet te laat gemaakt want de volgende dag moesten we weer werken.

Dit was onze zevende week hier in Portugal, tot volgende week!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke Koelewijn:
    3 juli 2018
    Veel plezier in de laatste weken!