Portugal week 4

28 mei 2018 - Pegões, Portugal

We zitten alweer in onze 5e week hier in Portugal en zijn dus al over de helft, hieronder ons verslag van vorige week; de vierde week.

We begonnen deze week hetzelfde als vorige week alleen dan omgedraaid, Bas in de techniek en Kjeld in de ''bloeiende planten''. Kjeld heeft deze week verschillende klusjes gedaan binnen deze afdeling, rapen van bloeiende planten tot denen bouwen. Bas heeft met de techniek net als Kjeld de eerste dag sproeikoppen van de sproeiers buiten vervangen. De tweede dag regende het buiten, Bas kon toen in de werkplaats aan de slag met kleine klusjes. Woensdag heeft Bas buiten de nummers van de paden overgespoten.

Woensdag avond zijn we wat wezen drinken met Sjaak, Yvonne en Jerry en zijn daarna wat gaan eten met ze allen. Donderdag was hier in Portugal een feestdag dus werkte er niemand en wij dus ook niet. Wat voor feestdag het was zijn we niet achtergekomen, we hebben het aan verschillende mensen gevraagd maar niemand wist het, alleen dat het iets met het geloof te maken had. We hebben deze vrije dag eerst uitgeslapen en hebben daarna Jerry zijn auto opgehaald om boodschappen te gaan doen in Vendas Novas, toen we terugkwamen had Jerry visite en zijn wij ook nog wat blijven drinken en stond er, zoals hier wel vaker gebeurt zijn we achtergekomen een warme maaltijd klaar in de middag.

Vrijdag ochtend heeft Kjeld weer meegelopen bij de ''bloeiende planten'' en Bas bij de techniek, Bas heeft geholpen met krijten van de plastic kas. 's Middags konden we aan school en zat de werkweek er dus alweer op. Na het werk hebben we nog wat gedronken en zijn we uiteindelijk gaan eten met Peter; Peter is ook een Nederlandse kweker uit de buurt, we hebben gegeten bij een pizzeria zoals we die ook in Nederland kennen eigenlijk gewoon een turk dus we hebben daar dan ook alle drie een kapsalon op.

Zaterdag waren we weer om half 8 bij de tuin om weer aan onze schoolopdrachten te werken. We waren om half 1 klaar en hebben toen thuis het huis een beetje opgeruimd en daarna zijn we wat gaan drinken bij ''Bar Joe''. Toen we daar zaten zagen we Jerry en onze huisgenoot Tiago bij een restaurant verderop, die hadden net geluncht met weer een andere Nederlandse kweker uit de buurt we hebben nog wat met hun gedronken en zijn daarna thuis gaan eten. 's Avonds zijn we weer naar ''Bar Joe'' gegaan want daar was een soort van feest als reclame voor de ''feestweek'' hier in Pegoes over 2 weken. Daar kwamen we Tiago weer tegen en hebben nog wat gedronken met ze allen, toen zijn we naar de Tosti bar gegaan om daar de bokswedstrijd van Rico Verhoeven te kijken. Uiteindelijk zijn we met Joao een Portugese jongen weer terug naar Bar Joe gegaan en hebben het daar erg laat gemaakt, het was een gezellige en lange avond!

Zondag hebben we weer uitgeslapen en zijn voorderest niet meer weggeweest het was ook niet zo'n lekker weer. Het weer is niet erg goed, sommige collega's hebben ons ook verteld dat dit de slechtste lente is zolang ze hier al wonen, sommige wonen hier al 20 jaar dus we hebben geen geluk met het weer. Het is meestal bewolkt en rond de 18 graden ook regent het af en toe, soms komt de zon wel even door maar we hebben pas een paar volle dagen met zon gehad. Maar als het goed is komt er beter weer aan.

Dit was onze vierde week!

Nummers spuitenKrijtenFeest bij Bar Joe zaterdag avond

1. Nick Dupon:
    8 juni 2018
    Ik zie dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben! jullie leren veel en jullie worden erg technisch zo. Alleen zouden jullie het niet te laat willen maken op zaterdag? Denk dat jullie ouders dat ook niet heel leuk vinden! Nog een fijne stage toegewenst.

Groetjes,

De lievelings leerling van MBO Westland
  2. Frans:
    11 juni 2018
    Jullie zijn lekker bezig!
  3. Marijke Koelewijn:
    11 juni 2018
    Zijn jullie meer op je stagebedrijf of in bar Joe??