Portugal week 3

21 mei 2018 - Pegões, Portugal

Onze derde week in Pegões. Portugal.

De week begon voor ons allebei ergens anders, Kjeld in de techniek en Bas bij de ''bloeiende planten''. Kjeld heeft de eerste dag verlengstukjes op de sproeikoppen gezet op het buitenveld en Bas geholpen met het opladen van de bloeiende planten buiten. De tweede en de derde dag heeft Kjeld een klein kantoor geverfd en Bas weer buiten geholpen met opladen en sorteren van bloeiende planten. De vierde en vijfde dag heeft Kjeld transportbanden gemaakt en uit elkaar gehaald. Bas heeft de vierde dag buitenvelden schoongespoten en de vijfde dag de plastic kas gedeeltelijk schoon en leeg gemaakt.

Transportbanden reparerenBuitenvelden

Vrijdag avond hebben we weer wat gedronken in het dorp met Jerry, Sjaak, Michel en Sebastiaan. Sebastiaan is een werknemer en komt uit Brazilie, een van de weinige die een aardig woordje Engels spreekt. Het was weer een gezellige avond en we zijn op het idee gekomen om morgen naar Albufeira te gaan met Jerry, uiteindelijk sloten we de avond af met Caracois en een tosti in de Tostibar.

Zaterdag ochtend hebben we voor het eerst niet gewerkt maar werden we om 10 uur opgehaald om richting Albufeira te gaan, we kwamen daar om 12 uur ongeveer aan bij het hotel. We hebben onze spullen in de kamer gelegd, zwembroek en handoek ingepakt en richting het strand gegaan om daar te gaan lunchen en daarna een middagje op het strand te liggen, tijdens de lunch hebben we voor het eerst Sangria op een typisch Spaans/Portugees drankje wat iedereen wel kent denk ik, dus weer wat van de cultuur geproefd hierzo :)

's Avonds hebben we gegeten met ze drieën en zijn daarna de 'strip' op gegaan om Real Madrid - Liverpool te kijken, na de wedstrijd hebben we nog een paar drankjes met ze drieën gedaan en daarna zijn wij onze eigen weg gegaan. Het was een gezellige en lange avond die we afsloten in club Heaven, een Nederlandse club dus waren er ook bijna alleen maar Nederlanders binnen was dus weer is gewoon Nederlands praten met mensen van onze leeftijd. Om 6 uur waren we weer bij ons hotel.

's Morgens 10 uur werden we wakker gemaakt dat we over een uurtje weer richting huis gingen. Eenmaal thuis hebben we het huis opgeruimd en de afwas gedaan want Tiago kwam weer thuis na twee weken vakantie. Toen dat allemaal gedaan was hebben we niet veel meer gedaan, simpel gekookt en daarna naar ons bed gegaan zodat we maandag weer fit op het werk kwamen.

Het was weer een gezellige en leerzame week hier in Portugal, de tijd gaat snel en we hebben het naar ons zin. Tot volgende week!

'Strip' AlbufeiraStrand AlbufeiraClub Heaven AlbufeiraStrand Albufeira

1. Frans:
    3 juni 2018
    Leuk jongens, jullie maken er een goede tijd van! Gaat ook best alweer hard trouwens.