Portugal Week 2

14 mei 2018 - Pegões, Portugal

Boa tarde, deze week hebben wij in de 'Rooted cuttings' gewerkt. dit zijn 3 binnen kassen, en buiten ook nog een deel. Hier worden de eigen stekjes in pluggen met potgrond gestoken en neergezet zodat de wortels kunnen groeien. Na ongeveer 1,5 maand is het genoeg geworteld. Dan kunnen er 3 dingen mee gebeuren, of het word hier in Portugal opgepot, of het gaat direct naar een klant, of het gaat naar het van Schie in Nederland. Wij hebben deze week verschillende dingen gedaan, zoals karren laden met trays en trays met stekjes gecontroleerd en de dode, te gele of te kleine eruit gehaald. (zie foto's.) het was afwisselend werk en de week ging snel voorbij. In het weekend hadden we een soort "feestweek" in een dorp naast ons. dit was maar 10 minuten fietsen dus zijn we er vrijdag en zaterdag naartoe geweest. dit is wel wat anders dan we gewend zijn in het Westland. Er is geen DJ maar een zangeres, en in plaats van een lichtshow aan het einde was hier een veld waar 2 stieren los werden gelaten! om half 3 s'nachts werden de stieren los gelaten en mensen renden heen en weer terwijl de stieren achter ze aan zaten. dit was wel uniek om een keer gezien te hebben. het feest duurde tot erg laat en de stieren werden rond 5 uur weer weg gebracht. Zondag zijn wij uitgenodigd voor een barbecue bij onze stagebegeleider Jerry, dit was erg gezellig en er waren ook nog collega's uit Brazilië bij.

1. Frans:
    28 mei 2018
    Jullie hebben het zo slecht nog niet! Werk is dus afwisselende tot nu toe en genoeg te beleven, mooi zo. Leuk dat er weer foto's bij zaten.